Dacia Lodgy

Motoryzacyjne mody mają to do siebie, że z czasem przemijają, nawet jeżeli nie ma ku temu racjonalnych podstaw. Stąd między innymi zauważalny trend, jakim jest spadek sprzedaży miniwanów, czyli samochodów idealnie dopasowanych do potrzeb współczesnej rodziny. Miniwany – klasy miejskiej, kompaktowe i segmentów D i E – skutecznie wypierane są przez crossovery i SUV-y, które reklamuje się jako wszechstronne, uniwersalne i zgodne z duchem czasu. Trochę szkoda zmiany trendu, szczególnie że oferujące dużo przestrzeni dla pasażerów i bagażu miniwany były sporo tańsze w zakupie od modniejszych odpowiedników. Na szczęście osoby zainteresowane prawdziwie rodzinnym wozem nie muszą szukać wyłącznie na rynku wtórnym, przynajmniej dopóki w ofercie jest Dacia Lodgy.

Uniwersalność

Dacia Lodgy to nie tylko przedstawiciel wymierającego gatunku, ale też jeden z niewielu modeli na polskim rynku, występujący w odmianie siedmioosobowej. A wszystko to przy długości niespełna 450 cm. Przestrzeń dla pasażerów udało się uzyskać dzięki klasycznej sylwetki kompaktowego miniwana, z krótką maską i mocno pochylonym przodem. Na uwagę zasługują zarówno pojemność bagażnika (od 207 l przy zajętych siedmiu fotelach, do 2617 l przy złożonych wszystkich siedzeniach), jak również ładowność (sięgająca do 710 kg).

Wersja limitowana ze sprawdzonym silnikiem wysokoprężnym

Spośród kilku odmian silnikowych warto przybliżyć jednostkę wysokoprężną Blue dCi o mocy 115 KM. Obecnie motor ten można kupić w wersji limitowanej Celebratrion – siedmioosobowa odmiana wyposażona jest między innymi w 16-calowe felgi (stalowe), światła przeciwmgielne, system wspomagania parkowania tyłem, klimatyzację manualną, system Isofix, regulator i ogranicznik prędkości czy dedykowaną tapicerkę kosztuje niewiele ponad 70 tys. zł (o więcej szczegółów warto spytać w salonie Dacia Dyszkiewicz w Konstancinie-Jeziornie). To niewiele, zważywszy na sporą moc, przyzwoite wyposażenie i ogrom przestrzeni wewnątrz.

Inne propozycje Dacii dla rodziny

Osobom, które poza praktycznością cenią motoryzacyjne trendy, trzeba polecić Dacię Duster. Najpopularniejszy na polskim rynku SUV oferowany jest nie tylko w wersji z napędem na przednie koła, ale też na obie osie. Dacia Duster sprawdza się jako modny samochód rodzinny, wyróżniający się także ceną. Na uwagę zasługują niskie koszty eksploatacji, zwłaszcza w wersji z fabryczną instalacją gazową Landi Renzo. Oczywiście atrakcyjne stylizowanego SUV-a można kupić z innymi silnikami. Salon samochodowy Dacia to miejsce, gdzie w ciągu kilkunastu miesięcy, może za dwa lata, pojawi się kolejny ważny gracz. Będzie nim Bigster – pojemny SUV łączący zalety takich modeli, jak Lodgy i Duster.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here