Skuteczne ćwiczenia na brzuch

Brzuch bywa najbardziej problematyczną i najcięższą do wyćwiczenia partią mięśniową naszego ciała. Płaski brzuch w krótkim okresie czasu- czy jest to w ogóle możliwe? Dla osób od lat borykających się ze znienawidzoną oponką, tłuszczem i dodatkowymi centymetrami w talii, brzmi to pewnie jak absurd. Jakie ćwiczenia na brzuch przyniosą upragnione efekty? Niestety, pozbycie się tkanki tłuszczowej z brzucha jest procesem długotrwałym, czasami nawet bardzo, a w dodatku wymagającym od nas dyscypliny i samozaparcia. Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim dieta. Tak, żeby mieć płaski brzuch, którym będziecie mogli z radością cieszyć się na plaży, musicie jeść. Dieta nie oznacza tu głodówki, drastycznego cięcia kalorii, ale przede wszystkim wyeliminowanie wszelkich niezdrowych cukrów. Należy poznać swoje dzienne zapotrzebowanie kaloryczne i w ten sposób komponować posiłki, z początku obcinając z naszego zapotrzebowania około 300kcal. Tyjemy w końcu od nadmiaru spożytych kalorii w ciągu dnia. Aby dieta szybko przyniosła pożądane efekty należy ją połączyć z odpowiednimi ćwiczeniami. Jakie ćwiczenia na brzuch powinniśmy zatem wykonywać? Aby pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej najlepsze będą ćwiczenia cardio w postaci biegania, pływania, jeżdżenia na rowerku, spacerowania, górskich wycieczek i wielu innych. Na początek nie musi to być nic ekstremalnego, ponad nasze siły. Aby szybko się nie zniechęcić dobrze jest zacząć od codziennego marszu czy krótkiego spaceru, a następnie systematycznie zwiększać tempo. Przy wykonywaniu ćwiczeń cardio należy pamiętać, że tkanka tłuszczowa spalana jest z całego ciała, nie tylko brzucha. Jeśli natomiast chodzi o wymodelowanie mięśni brzucha, tu polecane i każdemu znane są ćwiczenia ABS, pozwalające na ich piękne zarysowanie. Klasyczne brzuszki nie są rozwiązaniem niezawodnym, dlatego warto urozmaicać je wieloma innymi ćwiczeniami. Na początek proste brzuszki w leżeniu na plecach na macie z ugiętymi lub wzniesionymi ku górze nogami. Na mięśnie skośne dobrze sprawdzi się rowerek w pozycji leżącej jak i brzuszki wykonywane na ukos (prawa ręka do lewej nogi i na odwrót), a także ćwiczenie w podporze bokiem na przedramieniu, polegające na wznosie bioder w górę i w dół, pomagające również pozbyć się boczków. Wiele ćwiczeń na brzuch można wykonywać także na ławeczce do ćwiczeń, która będzie z pewnością przydatna do codziennych treningów całego ciała. Ćwiczenia na brzuch można wykonywać także w podporze, przenosząc ciężar ciała na ręce. Takim ćwiczeniem jest na przykład bieg w podporze, określany jako mountain climber, a także pompki. Na zaangażowanie mięśni głębokich brzucha, ramion oraz pleców pozwala plank, czyli tak zwana deska. Jest to doskonałe ćwiczenie angażujące do pracy całe ciało, bardzo dobrze wpływające na nasz kręgosłup. Szczególną uwagę należy przede wszystkim zwrócić na poprawne i niezwykle precyzyjne wykonywanie każdego z ćwiczeń. Na początku naszej przygody z treningami, najlepiej jest obserwować swoją postawę w lustrze, przeglądać dostępne na internecie filmiki, aby jak najdokładniej wykonywać każde z nich. Ćwiczenia na brzuch najlepiej wykonywać w seriach, dostosowując ilość powtórzeń do naszych możliwości, stopniowo je zwiększając. Nie warto wykonywać tych ćwiczeń na czas, ponieważ tykający nerwowo minutnik sprawi, że nie skupimy się na jakości, tylko ilości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *